söndag 16 april 2017

Deltävling 1 till ända.

1a Team Olga, 2a Team Highland FF, 3a Team Trubbelhugg

Då så har äntligen KM serien för år 2017 dragit igång!

8st tävlande team startade denna morgon vid hamnen i Smedjebacken med förhoppningar om att dra upp många och stora laxar ur Barkens mytomspunna vatten.
Dock gick detta inte vägen för alla team, men en del kom i alla fall en bit på väg.

1a med 17 centimeters marginal, Team Olga, 2 laxar 68 & 69 cm.
2a med skadeskjuten kapten, Team Highland FF, 2 laxar 64 & 56 cm.
3a Team Trubbelhugg med 1 lax på 69 cm.

Pris till största fisk för dagen delades broderligt mellan Team Olga & Team Trubbelhugg som vardera lyckats lura en 69 cm lax ur djupet. Två poäng delades även ut till Team Kling & Klang som knep en hedervärd 4e plats med en Öring på 51 cm.
Övriga Team som får nöja sig med poäng för deltagande.
Team Trollingdoktorn, Team Titan, Team Larsson & Team Lindgren.
Priser utöver pengar, som vanligt, snygga vinnar-T-shirts sponsrade av Pling Reklam & wobblers sponsrade av KVS i Ludvika.
Nästa tävling är på Runn den 27e maj, då vi ska jaga Storgädda, önskar alla ett riktigt skitfiske fram tills dess & hoppas på många deltagande till den tävlingen.
/Styrelsen

2 kommentarer:

  1. Anders Trollstig17 april 2017 kl. 09:44

    Min första Trollingtävling och jag fick då sannerligen lära mig något denna dag.
    Att inget stoppar en Trolling fiskare!
    Jag fick se en man som hade så ont i ryggen att jag undrade varför han inte låg på sjukhus.Hur denna person klarade av att fiska hela dagen är ett stort under.
    I våran båt hade vi en som hade magsjuka å en som hade brutna revben.
    Det här är då inge sport för veklingar i alla fall:)
    Riktigt kul att få vara med å se och lära.
    Nu ska jag köpa båt så jag kan få hänga med detta härliga fiskar gäng!
    Jag hade det riktigt kul med mycket skratt.Tack för en rolig och intressant dag/Anders Trollstig

    SvaraRadera
  2. Grymt kul är det! Klart du ska ha en båt! Välkommen till Trollingklubben!

    SvaraRadera